+421 903 200 999 michal@mojandroid.sk

Tento rok (2019) organizoval MôjAndroid.sk už štvrtý ročník ankety SmartBanka. Ide o jedinečnú anketu, v ktorej v spolupráci s čitateľmi webu MôjAndroid.sk hľadáme banky s najlepším mobilným bankovníctvom. Anketa sa teší mimoriadnej obľube a ročník SmartBanka 2018 zaznamenal celkovo 20 849 hlasujúcich, čo predstavuje 31% nárast oproti minulému ročníku.

Princíp hlasovania a objektívne hodnotenie

Hlasujúci vyjadrujú svoju sympatiu jednak voči jednotlivým bankám, ale hlasujú aj za jednotlivé funkcionality, ktoré sú podľa nich najdôležitejšie. Na základe ich hlasovania sú vyhlásené výsledky ankety.

Aj tento rok sme počas trvania ankety SmartBanka 2018 informovali o jednotlivých funkciách aplikácií v článkoch na webe MôjAndroid.sk. Množstvo informácií ale čitatelia našli aj priamo na stránke ankety, ktorú počas doby hlasovania navštívilo vyše 28 000 návštevníkov.

Konečný výsledok a ocenenie SmartBanka roka vyplýva z komplexného systému SmartBanka INDEX. SmartBanka INDEX bol oficiálne predstavený už minulý rok. Ide o bodové ohodnotenie smart funkcionalít, ktoré prinášajú banky vo svojom mobilnom bankovníctve. SmartBanka INDEX je zostavený na základe hlasovania v ankete SmartBanka z dvoch zložiek:

  •  LOJALITA = pomer hlasujúcich, ktorí sú klientmi danej banky, k počtu hlasov získaných v otázke „Ktor​á​ banka m​á​​ podľa vás​ najlep​š​i​u​ mobiln​ú​ aplik​á​ci​u​?“
  • FUNKCIONALITY = jednotlivým funkcionalitám je priradená váha na základe počtu hlasov, ktoré v ankete získali od hlasujúcich. Tzn., čím je funkcionalita pre ľudí dôležitejšia, tým väčšiu váhu a viac bodov.

Smart Banka Index – ako sa mení poradie bánk?

Smart Banka INDEX je živý nástroj, ktorý sa neustále mení, a to hneď v dvoch smeroch – na základe toho, aké funkcie aktuálne preferujú používatelia a zároveň tým, aké funkcie do svojich aplikácií pridávajú samotné banky. Je to objektívny systém, ktorý pomáha vyhodnotiť najlepšie mobilné bankovníctvo.

Výsledky ankety

Na základe SmartBanka INDEXu boli vyhlásené prvé tri miesta a prvýkrát bola odovzdaná aj Cena sympatie, ktorú získala banka s najväčším počtom hlasov v otázke „Ktor​á​ banka m​á​​ podľa vás​ najlep​š​i​u​ mobiln​ú​ aplik​á​ci​u​?“. Je to cena verejnosti.

 

Cena sympatie

Cena sympatie pre Slovenskú sporiteľňu.

Cenu sympatie získala Slovenská sporiteľňa. Tá vlani prešla obrovskou transformáciou, keď predstavila úplne nové internetové a mobilné bankovníctvo George. Stalo sa tak na začiatku minulého roku, no najmä mobilná aplikácia bola neustále zlepšovaná a v priebehu celého roku pribúdali nové funkcie.

 

3. miesto: 365.bank

3. miesto pre 365.bank.

Aj napriek tomu, že 365.bank začala oficiálne fungovať na slovenskom trhu až v novembri minulého roku, sa nováčik umiestnil na peknom treťom mieste. Banka za to vďačí podarenej aplikácii s množstvom funkcií, ako napríklad prihlásenie odtlačkom či možnosti založenia účtu kompletne cez telefón v priebehu desiatich minút.

 

2. miesto: VÚB

2. miesto pre VÚB.

VÚB má za sebou aktívny rok, počas ktorého predstavovala jednu novinku za druhou. Vlani sa klienti banky dočkali funkcií výber z bankomatu mobilom, lišta s rýchlymi funkciami v aplikácii, možnosť vybaviť úver priamo v aplikácii a nedávno pribudla aj podpora Google Pay.

 

1. miesto: Tatra banka

1. miesto pre Tatra banku.

Prvenstvo v ankete aj tento rok obhájila Tatra banka. Tá čerpá najmä zo svojho veľkého náskoku, no vlani predstavila niekoľko skutočne pokrokových funkcií. Najviac zaujala určite podpora tvárovej biometrie, vďaka ktorej si prostredníctvom aplikácie vybavíte rýchlo a jednoducho aj úver.

Celkové poradie na základe hodnotenia SmartBanka INDEX

 

SmartBanka 2018 v číslach

Profil hlasujúceho

Viac ako 68 % všetkých respondentov sú muži. Vo vekovom zastúpení je najviac respondentov medzi 20 až 39 rokov (spolu 59 %). Najviac respondentov má stredoškolské vzdelanie s maturitou (37 %) a vysokoškolské vzdelanie II. stupňa.

Operačný systém

Najčastejšie používaným operačným systémom respondentov je jednoznačne Android, ktorý má vo svojich zariadeniach nainštalovaný viac ako 81 % respondentov. Druhé miesto s výrazným percentuálnym odstupom zastupujú používatelia s operačným systémom iOS = skoro 17 %.

Primárna banka

Viac ako 30 % respondentov uviedlo za svoju primárnu banku Slovenskú sporiteľňu. Za ňou nasleduje VÚB banka s 23 % respondentov, nasledovaná Tatra bankou s podielom 18 %.

Najlepšia banková aplikácia

Na otázku Ktorá banka má podľa vás najlepšiu mobilnú aplikáciu?“ uvidelo až 26 % respondentov odpoveď Slovenská sporiteľňa, čo prinieslo banke ocenenie Cena Sympatie SmartBanka 2019. Druhé umiestnenie získala vďaka 24 % Tatra banka a na treťom mieste s 21 % skončila VÚB

Ktoré funkcie v bankových appkách sú podľa vás najlepšie?

Podľa 10 % respondentov je najužitočnejšou funkciou v bankových aplikáciách prehľad zostatku na účte, platba pomocou QR alebo čiarového kódu (7,2 %) a zobrazenie zostatku na kartách, úveroch, sporení a hypotékach (7,0 %) .

Rok ďalších zmien?

Výsledky naznačujú veľké zmeny, ktoré sa na našom trhu dejú. Súčasné banky investujú oveľa viac času a úsilia do zdokonaľovania svojho mobilného bankovníctva, čo v minulosti vôbec nebolo samozrejmosťou. Vznikajú nové banky, ktoré svoje pôsobenie stavajú práve na vynikajúcej aplikácii.

Pre banky to nie je ľahká situácia. Riešenie je však očividné: „Stačí, keď budú banky prichádzať s aplikáciami a funkciami, ktoré ľudia považujú za najviac užitočné,“ povedal Michal Chabada, šéfredaktor portálu MojAndroid.sk, pri príležitosti odovzdávania ocenení SmartBanka.

SmartBanka 2018 – ideálny priestor na prezentáciu

V rámci ankety Smart Banka vzniká pre zúčastnených partnerov a samotné banky priestor pre svoju prezentáciu, zasahujúcu priamo publikum, ktoré sa zaujíma o problematiku mobilného bankovníctva. Banky dostali priestor poukázať na svoje silné stránky, pokroky a plány v oblasti mobilbankingu prostredníctvom natívnych PR článkov.

Celkovo bolo v rámci témy SmartBanka 2018 publikovaných 13 článkov na webe MôjAndroid.sk, s celkovou čítanosťou až 36 763 čitateľov. Články boli zverejňované aj ako statusy na Facebooku, kde dosah týchto postov bol 102 207 používateľov. V rámci SmartBanky 2018 boli odoslané 3 newslettre na 220 926 adries

Článkov

Čítaní

Dosah FB statusov

Doručených mailov

Partnerom ankety bol poskytnutý priestor pre logo vo všetkých článkoch, newslettroch a na webe SmartBanka.sk po celú dobu trvania ankety. Taktiež využili potenciál obsahovej časti webu MôjAndroid.sk v podobe natívnych PR článkov.

Partneri ankety